معرفی بهترین منابع کنکور تجربی+ مقایسه

معرفی بهترین منابع کنکور تجربی+ مقایسه

زمان مورد نیاز برای مطالعه 2 دقیقه

کنکور تجربی، دروازه‌ای به‌سوی رشته‌های پرطرفدار و آینده‌دار در دانشگاه است. در این مسیر پرفراز و نشیب، انتخاب منابع مناسب، نقشی کلیدی در موفقیت ایفا می‌کند. از این رو، شناخت بهترین منابع کنکور تجربی در سال 1403 بسیار مهم است. این منابع، با درنظر گرفتن سرفصل‌های جدید کنکور، سطح دشواری سوالات و نیازهای داوطلبان، به […]

دسته بندی : مقالات
تاریخ انتشار : 29 / 01 / 1403

توضیحات

کنکور تجربی، دروازه‌ای به‌سوی رشته‌های پرطرفدار و آینده‌دار در دانشگاه است. در این مسیر پرفراز و نشیب، انتخاب منابع مناسب، نقشی کلیدی در موفقیت ایفا می‌کند. از این رو، شناخت بهترین منابع کنکور تجربی در سال 1403 بسیار مهم است. این منابع، با درنظر گرفتن سرفصل‌های جدید کنکور، سطح دشواری سوالات و نیازهای داوطلبان، به شما در پیمودن این مسیر دشوار کمک خواهند کرد.

معرفی بهترین منابع کنکور تجربی1

کتاب های درسی اولین اولویت در مطالعه

همیشه دانش آموزان به دنبال کتاب های کمک درسی برای نتیجه گرفتن در کنکور هستند، در صورتی که تمام دبیران حرفه ای اجماع نظر دارند که با مطالعه عمیق و مفهومی کتاب های درسی آموزش و پرورش میتوان حداقل به ۹۰ درصد سوالات کنکور پاسخ صحیح داد و این ۹۰ درصد برای قبولی در بهترین دانشگاه ها کافی میباشد. اما میتوان با بهره گیری از کتاب های کمک درسی مناسب این یادگیری عمیق را تسهیل کرد. در ادامه این مطلب از بهترین دبیرستان دوره دوم شهرک غرب، بهترین منابع کمک درسی را به شما معرفی میکنیم تا از اتلاف وقتتان جلوگیری کنیم و بهترین نتیجه را به دست آورید.

اهمیت انتخاب منابع مطالعه و تمرین مناسب برای کنکور

کنکور سراسری، آزمونی سرنوشت‌ساز برای بسیاری از دانش‌آموزان است که مسیر آینده تحصیلی و شغلی آن‌ها را تعیین می‌کند. در این رقابت نفس‌گیر، انتخاب منابع مطالعه و تمرین مناسب، نقشی کلیدی در موفقیت آن‌ها دارد.

حال فکر می‌کنید چه دلایلی پشت انتخاب بهترین منابع کنکور تجربی وجود دارد؟

صرفه‌جویی در زمان

منابع نامناسب، می‌توانند وقت شما را به‌هدر دهند و مانع از پیشرفتتان شوند.

یادگیری عمیق‌تر

منابع مناسب، با ارائه کامل و قابل فهم مطالب، به شما در یادگیری عمیق‌تر مفاهیم کمک می‌کنند.

افزایش انگیزه

استفاده از منابع جذاب و مفید، باعث افزایش انگیزه شما برای مطالعه و تمرین می‌شود.

کاهش اضطراب

انتخاب منابع مناسب، اضطراب شما را در روز کنکور کاهش می‌دهد و در شما اعتماد‌به‌نفس بیشتری ایجاد می‌کند.

نکاتی برای انتخاب منابع مناسب

برای این که بهترین منابع کنکور تجربی 1403 را به‌درستی برگزینید، لازم است برخی نکات را مدنظر خود قرار دهید. این نکات عبارت‌اند از:

  • سطح علمی خودتان را بشناسید: منابعی را انتخاب کنید که با سطح علمی شما تناسب داشته باشند.
  • به بودجه خود توجه کنید: منابع متنوعی در بازار موجود است که قیمت‌های متفاوتی دارند. با توجه به بودجه خود، بهترین منابع را انتخاب کنید.
  • از نظرات مشاوران و رتبه‌های برتر استفاده کنید: مشاوران و رتبه‌های برتر کنکور، می‌توانند راهنمای شما در انتخاب منابع مناسب باشند.
  • نظرات سایر دانش‌آموزان را مطالعه کنید: قبل از خرید هر منبع، نظرات سایر دانش‌آموزان را مورد بررسی قرار دهید.

بهترین کتاب مطالعه و تست زنی برای کنکور تجربی

حال که از اهمیت بهترین منابع کنکور تجربی دانستیم، در این بخش قصد داریم شما را با بهترین کتاب‌هایی که می‌توانید برای موفقیت در آزمون کنکور خود مطالعه کنید، آشنا کنیم.

بهترین منابع برای زیست کنکور تجربی

بسیاری از دانش‌آموزان، مایلند برای مطالعه زیست‌شناسی، کتاب‌هایی با حجم کم و قابل‌مرور داشته باشند. اما این روش، برای کسانی که می‌خواهند در مقاطع بالاتر موفقیت حاصل کنند، کافی نیست. از ابتدا، باید به خاطر داشته باشید که داوطلب رشته تجربی، باید زمان و انرژی کافی را برای مطالعه زیست‌شناسی اختصاص دهد. بنابراین، نکته اول آن است کتابی را انتخاب کنید که همه مفاهیم زیست‌شناسی را پوشش دهد و تست‌های متنوع و بسیاری داشته باشد.

کتاب زیست پای به پایه خیلی سبز

کتاب‌های زیست پایه‌به‌پایه، از جمله «خیلی سبز»، به‌عنوان آغازی مطمئن و کارآمد برای شروع ماجرای مطالعه زیست‌شناسی توصیه می‌شوند. این کتاب‌ها، با ارائه مفاهیم اصولی و پایه‌ای در سطوح زیست دهم، یازدهم و دوازدهم، دانش‌آموزان را به دنیای جذاب زندگی میکروسکوپی و مولکولی هدایت می‌کنند. با تاکید بر درک عمیق مفاهیم اساسی، این کتاب‌ها زمینه را برای توسعه دانش بیشتر و درک بهتر مباحث زیست‌شناسی فراهم می‌سازند.

معرفی بهترین منابع کنکور تجربی2

کتاب های زیست پایه به پایه نشر الگو

کتاب‌های تست زیست نشر الگو، نوشته دکتر اشکان هاشمی، با زیست دهم، یازدهم و دوازدهم سازگاری بالایی دارند. این مجموعه، شامل دو جلد برای هر پایه است که درسنامه‌های آن‌ها کمی خلاصه‌تر و سطح تست‌هایشان بالاتر از “خیلی سبز” است. اما به‌طور کلی، کتاب‌های زیست نشر الگو، جزئی از بهترین منابع کنکور تجربی 1403 شناخته می‌شوند.

معرفی بهترین منابع کنکور تجربی3

کتاب‌های زیست پایه به پایه میکرو طبقه‌بندی گاج

برای دانش‌آموزان در تمامی سطوح، کتاب‌های زیست میکروطبقه‌بندی گاج پیشنهاد می‌شوند. این مجموعه، شامل چهار جلد است که به جلد‌های مختلف در هر پایه از زیست دهم تا دوازدهم اختصاص دارد. در زیست دهم و یازدهم، سوالات بیشتر تست‌محور هستند و سطح آن‌ها متوسط است؛ بدون درسنامه خاص. در سال دوازدهم، یک جلد جداگانه با درسنامه کامل دردسترس است که نیازهای دانش‌آموزان را برطرف می‌کند؛ اما در مقایسه با کتاب‌های “خیلی سبز” و نشر الگو، کمی سطح پایین‌تری دارد.

بهترین منابع برای شیمی کنکور تجربی

پس از درس زیست‌شناسی، شیمی از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای کسب رتبه زیر 1000، درصد بالای 60 در این درس ضروری خواهد بود. برای شیمی، سه منبع بسیار خوب را به شما توصیه می‌کنیم.

معرفی بهترین منابع کنکور تجربی4

شیمی پایه به پایه خیلی سبز

کتاب‌های پایه‌به‌پایه شیمی خیلی سبز، همانند زیست‌شناسی، ارزشمند و کارآمدند. این کتاب‌ها، دارای درسنامه‌های جامع، تست‌های استاندارد و پاسخ‌های تشریحی کامل هستند و در مقایسه با شیمی مبتکران، حجم کمتری دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید به‌صورت معقول و کارآمدی به درس شیمی بپردازید، می‌توانید به خیلی سبز مراجعه کنید.

معرفی بهترین منابع کنکور تجربی5

شیمی جامع خیلی سبز

خیلی سبز ‌علاوه‌بر کتاب‌های پایه‌به‌پایه، کتاب شیمی جامعی را نیز تالیف کرده است. این کتاب شیمی جامع، حجمی معادل نصف کتاب‌های پایه‌به‌پایه دارد. به‌همین‌دلیل تعداد تست‌ها و درسنامه‌ها کمتر است. بنابراین، این کتاب بیشتر برای دانش‌آموزانی مناسب است که وقت کمی دارند و می‌خواهند به شیمی با درصد میانگین 40 تا 50 مسلط شوند.

معرفی بهترین منابع کنکور تجربی6

شیمی مبتکران بهمن بازرگانی

کتاب‌های شیمی آقای بهمن بازرگان، معروف به “شیمی مبتکران”، برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تالیف شده‌اند. این کتب، به‌صورت تک‌جلدی یا دوجلدی دردسترس هستند. برای پایه‌های دهم و یازدهم، دو نوع کتاب ارائه شده است. توصیه می‌شود که داوطلبان کنکور کتاب تک‌جلدی را برای مطالعه در دهم و یازدهم انتخاب کنند؛ اما اگر دهمی یا یازدهمی هستید، بهتر است کتاب دوجلدی را تهیه کنید.

برای سال دوازدهم، فقط کتاب دوجلدی موجود است. این کتب، دارای درسنامه جامع و تست‌های فراوان هستند. اما توصیه می‌شود بیش از حد در درسنامه گمراه نشوید و به تست‌ها توجه کافی داشته باشید. با مطالعه کتب “شیمی مبتکران”، تقریبا به هر نکته‌ای که باید برای کنکور مدنظر خود قرار دهید، دسترسی خواهید داشت.

بهترین منابع کنکور تجربی 1403: دروس ریاضی

برای درس ریاضی، حائز اهمیت است که مباحث را به‌صورت جامع مطالعه کنید. بنابراین، کتاب‌های جامع، انتخاب بهتری نسبت به کتاب‌های پایه‌به‌پایه هستند. دو کتاب که برای شروع پیشنهاد می‌شوند، «ریاضی جامع مهروماه» و «ریاضی جامع خیلی سبز» نام دارند. این کتاب‌ها، دارای توضیحات جامع و مباحث گسترده‌ای هستند که مطالعه آن‌ها، برای فهم بهتر مفاهیم ریاضی بسیار مفید است. بنابراین، برای دستیابی به موفقیت در درس ریاضی، انتخاب این کتاب‌ها به‌عنوان منبع اصلی توصیه می‌شود.

معرفی بهترین منابع کنکور تجربی7

ریاضی جامع خیلی سبز

کتاب “ریاضی جامع خیلی سبز”، یک مجموعه دوجلدی است و برای دانش‌آموزانی که در ریاضی ضعیف هستند، کارایی خوبی دارد. جلد اول، شامل درسنامه و تست‌های تمرینی است؛ درحالی‌که جلد دوم تنها پاسخ‌ها را دارد. این کتاب، با ارائه مطالب جامع و تست‌های تمرینی، به دانش‌آموزان برای پیشرفت در درس ریاضی کمک می‌کند.

معرفی بهترین منابع کنکور تجربی8

ریاضی جامع مهر و ماه

کتاب “ریاضی جامع مهر و ماه”، دومین کتابی است که بهتر از “خیلی سبز” به لحاظ چیدمان آموزشی عمل کرده است و برای دانش‌آموزان ضعیف و متوسط کاربرد دارد. این کتاب، شامل دو جلد است؛ در جلد اول، درسنامه و تست‌های تمرینی و در جلد دوم پاسخنامه قرار دارد. تست‌های آن به بخش‌های مختلف، از 45 درصد تا 100 درصد، با سطوح متناسب برای دانش‌آموزان با توانایی‌های متغیر تقسیم شده‌اند.

معرفی بهترین منابع کنکور تجربی9

ریاضی کامل جامع میکروطلایی گاج کنکور تجربی

کتاب “ریاضی جامع میکروطلایی” از ناشر گاج، یکی از کتاب‌های تک جلدی به‌شمار می‌رود که برای درس ریاضی چاپ شده است. این کتاب، شامل بخش اول با تست و پاسخنامه و بخش دوم با درسنامه است. در سطح آموزشی، این کتاب مشابه کتاب “خیلی سبز” عمل می‌کند و اغلب برای دانش‌آموزان ضعیف توصیه می‌شود.

بهترین منابع کنکور تجربی برای درس فیزیک

از جمله بهترین منابع کنکور تجربی در زمینه درس فیزیک عبارت‌اند از:

معرفی بهترین منابع کنکور تجربی10

فیزیک پایه + دوازدهم خیلی سبز

کتاب “فیزیک پایه خیلی سبز”، مناسب دانش‌آموزان فیزیک پایه و دوازدهم است. این کتاب دو جلدی است؛ در جلد اول سوالات و جلد دوم درسنامه و پاسخنامه قرار دارد. درسنامه با لحنی صمیمی، شامل تست‌هایی از سطح آسان تا سخت است که برای دانش‌آموزان ضعیف کارایی دارد. همچنین، در پایان هر فصل، آزمون‌هایی قرار گرفته‌اند. پاسخنامه نیز جواب‌های تست‌ها را به‌طور کامل و دقیق ارائه می‌دهد.

معرفی بهترین منابع کنکور تجربی11

فیزیک پایه + دوازدهم مهر و ماه

کتاب “فیزیک پایه مهر و ماه”، شامل دو جلد است؛ در جلد اول، سوالات و درسنامه و در جلد دوم، پاسخنامه قرار دارد. این کتاب مشابه “خیلی سبز” است؛ اما تست‌های آن به سطحی بالاتر ارتقا یافته‌اند و تعداد آن‌ها کمتر است. هر فصل، شامل تست‌هایی است و در پایان فصل، یک آزمون نیز قرار داده شده است. این کتاب، برای دانش‌آموزانی که در فیزیک قوی هستند نیز، کارایی بالایی دارد.

فیزیک پایه + دوازدهم میکرو طبقه بندی گاج

کتاب “فیزیک پایه و دوازدهم میکرو طبقه بندی گاج”، برای دانش‌آموزانی که در فیزیک ضعیف هستند، بسیار مناسب به‌شمار می‌رود. این کتاب دو جلدی است؛ در جلد اول سوالات و در جلد دوم درسنامه و پاسخنامه قرار دارد. تست‌های این کتاب، طبقه‌بندی شده‌اند و از سطح آسان تا سخت ارائه می‌شوند. در مقایسه با کتاب‌های “خیلی سبز”، این کتاب برای دانش‌آموزان با سطح پایین نیز مناسب است. درسنامه‌های آن با لحن رسمی نوشته شده‌اند؛ اما به‌طور کلی مفاهیم را به‌خوبی آموزش می‌دهند و بر روی اصول و مفاهیم پایه‌ فیزیک تمرکز دارند.

جمع‌بندی

بهترین منابع کنکور تجربی، شامل کتاب‌های “خیلی سبز” و “میکرو” از انتشارات گاج هستند. این کتاب‌ها، به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به‌راحتی نکات مهم برای موفقیت در کنکور را آموزش ببینید و با نوع سوالات پیش از حضور در جلسه آزمون آشنا شوید.

سوالات متداول

  1. بهترین منابع برای کنکور تجربی کدام‌اند؟

بهترین منابع، شامل کتاب‌های “خیلی سبز” و “میکرو” از انتشارات گاج هستند.

  1. آیا کتاب‌های “خیلی سبز” برای دانش‌آموزانی با سطح متوسط مناسب هستند؟

بله؛ کتاب‌های “خیلی سبز” برای دانش‌آموزان با سطح متوسط تا بالا مناسب هستند.

  1. آیا کتاب‌های “میکرو” برای دانش‌آموزانی با سطح ضعیف مناسب هستند؟

بله؛ کتاب‌های “میکرو” مناسب دانش‌آموزان با سطح ضعیف تا متوسط به‌شمار می‌روند و به آن‌ها در درک بهتر مفاهیم کمک می‌کنند.

مقالات مرتبط

روش صحیح تست زدن در خانه| تمرین قبل از مسابقه

آماده‌شدن برای هر آزمونی قابلیت این را دارد تا به فرایندی جذاب و درعین‌حال پرچالش تبدیل شود. این فرایند نیازمند تمرکز، تلاش و استراتژی‌های مناسب است. خوشبختانه، با توجه به پیشرفت ابزارهای آموزشی و ایجاد روش‌های بهینه مطالعه، می‌توانید بسیاری از مراحل آماده‌سازی را در خانه انجام دهید. در این مقاله، به برخی از مهم‌ترین […]
12 / 02 / 1403

مطالعه کنکور بعد از عید | با تمام توان بجنگید

با گذشت دوران پرفرازونشیب ایام عید، دانش‌آموزان در آستانه یکی از مراحل مهم و سرنوشت‌ساز زندگی‌ خود قرار می‌گیرند. مطالعه کنکور بعد از عید، چالشی جدید برای دانش‌آموزانی است که از چند روز تا چند هفته از فضای تحصیلی و آموزشی دور بوده‌اند. این بازه مطالعاتی، با به‌کارگیری استراتژی‌های مناسب می‌تواند ورق موفقیت را به […]
09 / 02 / 1403

فواید آموزش رباتیک در مدرسه

آموزش رباتیک در مدرسه های غیر انتفاعی یکی از برنامه های ویژه برای دانش آموزان با استعداد است. چرا که یادگیری و آموزش رباتیک می تواند تاثیر بسیار زیادی در شکوفایی استعداد و حتی پیشرفت تحصیلی و شغلی دانش آموزان داشته باشد. رباتیک یکی از رشته‌ها و فناوی‌های مدرن است که در بسیاری از حوزه‌های […]
15 / 01 / 1403